[vc_row type=”full_width_background” full_screen_row_position=”middle” full_height=”yes” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” bg_image_animation=”none” shape_type=””][vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_position=”all” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_link_target=”_self” column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_width_inherit=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”none” column_border_style=”solid” bg_image_animation=”none”][nectar_highlighted_text style=”half_text”]
Terapia ręki
[/nectar_highlighted_text]
terapia ręki ma na celu usprawnienie rąk. Diagnoza polega na sprawdzeniu odchyleń umiejętności dziecka w stosunku do normy wiekowej. W trakcie terapii poprawia się napięcie mięśniowe, dziecko nabywa umiejętności samoobsługowe, poprawia się sprawność manualna i grafomotoryczna (pisanie, rysowanie). Zajęcia prowadzone są indywidualnie i dostosowane do aktualnych potrzeb dziecka. Zalecana kiedy dziecko niechętnie rysuje, maluje, lepi z plasteliny, układa drobne przedmioty, klocki, puzzle; ma problemy z ubieraniem się, sznurowaniem butów, zapinaniem guzików; ma obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej czy obręczy barkowej; precyzyjne czynności wykonuje w czasie nieadekwatnym do zadania – zbyt szybko, zbyt wolno, niedbale; nie lubi dotykać nowych faktur (różnych powierzchni); domaga się mocnej stymulacji dłoni – silny uścisk, siadanie na dłoniach, mocne trzymanie przedmiotów, uderzanie o przedmioty o ostrych krawędziach, szorstkich fakturach.